Saturday, April 21, 2012

Baju Oh Baju

gambar yang aku gugel jer! mhahahaha




gambar atas tu?
haaa, itu baju kan
baju sape? yang pasti bukan baju aku..langsong bukan yer
aku pun tak tau baju sape, gasak! aku save jer dari gugel..
aku biler tengok gambar ni sumpah aku rasa amboi malasnyer orang ni
jahat sangat lah mulot aku
tapi kalau aku tengok baju aku kat rumah, lagi MASYAALLAHH
kategori gunong daik becabag tiga!
sumpah lagi banyak tak lipattt..
tiap kali aku lepas mesin baju, aku slalu janji ngn diri aku
aku akan lipat sebaik sahaja aku angkat dari ampaian
tapi as usual JANJI TETAP TINGGAL JANJI
macam setan kan perangai aku! 
giler pemalas tapi sumpah! aku memang benci lipat baju...TOLONGGG!

 aku kan, kalau besalin baju, korang memang x mampu nak celen aku yer
aku DIVA salin baju! 
itu belom lagi aku kate aku SUPER DIVA BELI BAJU! mhahahhaha
betul ler aku memang tak tipu korang. tolong yakin dan percaya 


tak yah citer banyak ar beb, aku boleh je iron baju lain ni nak pegi keje
dah le besiap lembab macam sipot, 
dari semalam dah decide ni nak iron baju merah, 
dah pakai ni baju yang konon2nyer smalam aku rase segak nau kalau aku pakai.
tapi biler diri depan ceremin, 
eh! ape pasal aku dah rupe Julie Dahlan ni ha? 
aku konpius. kenapa aku nampak macam beliau? KENAPAAA!!!
jadi untuk mendapatkan mood kerja yang konsisten
dan sentiasa bertenaga untuk memulakan tugas-tugas hakiki di pejabat
 aku sanggop tukar ye puan puan sekalian.
AKU SANGGOPP!!!

5 6 pasang pun boleh aku salin, pakai, salin, pakai..sampai aku rasa haa! ok dah camni
baru nampak macam Jessica Alba....punyer nenek ! 
takpe, still okeh dari JD tu.. hahahaha

jadik soalannyer.....
apekah yang terjadi pada baju-baju itu? 
baju2 aku yang tadi aku konon-kononyer tak bekenan nak pakai?
 iyer, aku lempaukan aje dalam bakulyang mengandungi baju yang belum berlipat. 
tak percaya? SILA LAH PERCAYA YER. INI PENGAKUAN BERANI MATI AKU NI
mudah kan?yess!!

ekceli baju aku yang lom lipat lagi adelah dalam 6 helai je lak dalam bakol tu benaunyer
tapi dia telah menjadi 36 helai adelah disebabkan perangai aku yang sengal tu!
aku benci ar dengan perangai ni. giler teruk!!!
(sedang cuba untuk berubah, seriyes tau)

ade sampai satu tahap, ini memang kategori malas tahap tak boleh dibentuk lagi
tolong jangan lah contohi aku,
dan jangan sesekali korang kondem aku tau.
aku kan..kan..kann
aku kompol semua baju yang belum lipat tu kan, aku hantar ke dobi. 
iyer, baju yang aku baru basoh smalam dan MAK AKU TOLONG ANGKATKAN ITU..
aku hantar ke dobi!
eh! bukan sbb aku basuh tak bersih..
(aku guna Breeze kaler pepel and Soflan kaler pepel gak nak bagi dia bersih, harum dan lembut tau.)
sebab kan, kalau aku hantar ke dobi, diorg akan tolong lipatkan...wakakakakka!

tapi sekarang mak aku dah tau dah taktik aku tu. 
dan dia dah pantau pergerakan aku.
aku dah tak boleh dah buat camtu...
sebab aku malas la wei nak dengar die membebel
adoiii! jangan kau mule jer...sob sob
cuma satu harapan aku dan impian aku
andai mak aku atau sesiapa jer yang kenal dengan mak aku dan dia bace belog ni
tolonglah..pujuk ayah aku setuju aku nak amik maid.
yer, aku perlukan maid untuk bantu aku dan mak aku..
mhahahhaha!

jadi untuk tidak menjadi si Tanggang, aku pun nekad untuk berubah..
so lepas aku abis je taip ni, aku akan bergegas balik kerumah
untuk melipat baju aku..
DAN JUGA BAJU MAK, AYAH, ALOYAH DAN DEDEBOT!
 oh! syurgaaa tempat aku :)
aku balik dulu yer. okbye
ps: yangsebenarnyerkanakumemangmalasnakbasuhsidailipatdansusunbaju.segalatentangbajumemangakumalas.
akucumaRAJINbelidanpakaijer!
aku harap aku dapat melipat baju seperti ini kejap lagi..semoga kerajinan aku tidak pudar.amin



:::sayerpunyerbelogler:::




hazahasan

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...