Tuesday, July 24, 2012

Bazli dan Pengorbanan





aku tengah kemarok tengok Dejavu Di Kinabalu
semua orang aku yaken ramai follow drama ni
Especially episod hari ni...22.
apesal tacing hah citer ni.
ok senang cakap aku nanges, 
sekian!

Bazli.....
dalam drama ni dari siri 1 sampai le ke hari ni
aku masih berpihak pada bazli
kenapa?
sebab bila aku tengk bazli aku ternampak diri aku
maaf, abaikan jantina beliau
maksud aku sikap dan cara bazli menyayangi nadirah
tulus! sangat tulus dan ikhlas

aku tertanya-tanya boleh ke atau lebih mudah ade possibility ke seseorang manusia yang terima jantung orang lain, sikap dan cara dia ikut sikap si owner jantung tu?
aku lupa la nak tanye kawan2 aku yang doktor.
aku cuma tanya mak dengan jaja and mak ngah aku je.
diorang cakap boleh.
mmmm boleh ek? aku fikir lagi sampai terbawak2 dalam tido.
tapi bila  kita kembali pada kejadian Allah
if Dia nak jadikan, maka jadiklah.
betul tak?

berbalik kepada bazli dan pengorbanan
kenapa aku cakap mcmtu?
sebab aku faham ape bazli rasa
aku faham ape bazli tempoh
aku boleh rasa macamana bazli sedih
bila orang yang dia sayang khianati dia
bila orang yang dia sayang lupa segala pengorbanan, kesusahan, keikhlasan, ketulusan dia.
sedih dannnnn aku faham sgt!

kenapa berlakunya pengorbanan?
sebab kita bodoh ke?
atau sebab kita desperate ke?
tidak....
pada aku sebab kita ikhlas.
Bazli ikhlas kan dalam cerita ni.
ikhlas sayang dia SEADANYA dia
ikhlas terima dia yang ada kekurangan
ikhlas bersama-sama dia di waktu dia susah
apetah lagi senang
ikhlas terima dia walaupun dia sakit
ikhlas terima dia waktu dia sihat.
tapi rupanya bila dia senang, sihat
DIA LUPA KITA!

ok tu je aku nak share
nampak aku over ek?
ade kene mengena dengan aku ke?
memang le drama
and kisah cerita tu tak sama pon
yang sama adelah konsep pengorbanan tu.

takpe,
 dah buang kisah tu jaoh jaoh
 dah serah pada Allah apa yang patut diterima atas segala penipuan dan aniaya
 mungkin manusia itu lupa Allah tahu segalanya
 mereka boleh sebar fitnah bagi memastikan ceritanya dilihat benar,
tapi Allah takkan pernah tertipu dengan kisah dongeng itu.
semoga Allah beri peluang untuk mereka berubah
amin

nak lagi tacing, kita dengar lagu ni eh





Seluas angkasa ku hampar cinta
Luhur hati hanya bagimu saja
Bagai udara untuk ku bernyawa
Dikaulah cahaya penyuluh jalan gelita
Mahligai indah ku impikan kasih
Tanda bersemi semua janji kita
Tapi takdir tak semanis harapan
Setiamu berpaling ketika dia
menyapa

Langit Menangis
Seakan mengerti peritnya rasa aku
melihatmu dengannya
Apakah silapnya aku
Namun ku nanti dikau kembali
kepangkuan ini
meskipun ku terluka
Cubalah mengerti
ohh..Mahligai indah ku impikan kasih
Tanda bersemi semua janji kita
Tapi takdir tak semanis harapan
Setiamu berpaling ketika dia
menyapa





:::sayerpunyerbelogler:::



hazahasan 


ps :  dialog Bazli episod hari ni yang membuatkan meruntunnya air mata aku :-
 " setiap hari saya bersusah payah turun naik hospital untuk dapatkan jantung awak, supaya awak boleh teruskan hidup normal macam orang lain. kalau awak tak terima saya lagi, saya redha...tapi please...tolong jaga diri awak...supaya awak boleh teruskan hidup mcm orang lain"


2 comments:

leedlydia said...

dari segi perubatan mmg jantung ada memory mon.. n akan link dgn otak. actually org melayu kata hati=heart adalah kurang tepat. dari segi perubatan hati=liver, heart=jantung. mmg ada pt yg pernah buat transplant akan rasa berbeza berbanding sblm transplant. disbbkan cell memory pada jantung

Nur Haza Abu Hasan said...

really ???
Thanks kak leed explain..
:)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...