Friday, July 20, 2012

DEJAVU DI KINABALU 2012



mood suda mari nak tulis belog. 
rindu tak kat aku? SILA RINDU!
wakakakaka.

 kali ni aku bukan nak citer tentang drama kat tv3 yang meletop2 DEJAVU DI KINABALU ye.
apetah lagi nak menganggap aku seperti tiz zakiyah ibaratnye.
wakakakaka TIDAK SAMA SEKALI 
walaopun dak Papa laki pekjah kate aku seperti Tiz Zakiyah, aku tak terbang dengan pujian itu.
( dia refer mulot si tiz ye yang katenyer same ngan patern mulot aku. Aku cuma harap papa tidak mengigau waktu memuji. muahahahhaha)

post kali ni aku cuma nak abadikan kenangan percutiaan aku ke Sabah Negeri di Bawah Bayu
wahhhhh...eksaited dia macam ke london kau bile korang bace tp aku tak kisah pun
kenapa? sebab aku dah nak masuk 2 tahun tak becuti.
gigih bekerja katenyerrr.
so sebab tu aku rasa sangat appreciate le moment2 indah itu kenssss

pemergian aku ke Sabah adelah pada Jumaat bersamaan 6 Julai sampai lah 10 Julai. 
5 HARI aku berjimba dan ronggeng rokiah!
syokkkkkk woooooo
langsong aku x pikir pasal keje ke, tender ke, kekasih ke, sekendel ke, 
giler kan?
KOSONG! INFINITI dalam pale otak aku. hahahahhaa

owh lupe nak citer.
aku pegi this time berdua je.
dengan cousin aku LADY JAJA.
wahhh...honeymoon konsepnye.
tapi jaja cuma bawak satu beg ala2 backpackers tu je.
aku? toksah di tanya ye.
aku nye beg lebih besau dari budak2 akademi fantasia ok.
wakakkakaa. alaaaaa. mmg itu patern aku kau tau
itupun aku rasa x cukopp nak sumbat barang2 aku 
packing barang je aku amik masa 3 hari ye. aku ulang...3 HARI uolssss!
ngalahkan nak ke spain plak.
hhuhuuuuh....aku leh bygkan kalau aku gi oversea nanti, allahhh.....rupe ape jeeeee barang aku.
beg sajeeee kau boleh mengucap kalau tengok. 
mhahahahahhahaha.
puas aku punggah, susun. lipat...sampai akhirnyeee disebabkan nak memuatkan segala tok nenek aku dalam tu, aku gulong dan ikat dengan getah...
WAHHHHH! banyak space lagi ni.mahahahhahaha
dan paling penting teramat pentinnggg...
BANTAL BUSOK AKU! dia ikot jugakkk gi sabahhh!
biau xde baju tp bantal busok aku ade. sebab baju besepah aku boleh beli.
bantal ? tidakkkkkkkk!!!
gasak! kekekekke

sudah cukop citer pasal pengalaman ngeri aku bersama beg.
kite masuk bab lain lak.

HARI KESATU
kami spent kat KK je.
kemain kiteorg naik flight paling awal kau kul 6.30 pagi hokey.
time kasih pada zirah and Pak Ngah aku sbb antau kami ke LCCT.
disebabkan dah naik katebang awal, maka sampainye awal la kan. 
mampossss kami sampai kul 9 kat KK. 
lagi haru baru tingat check in hotel kul doblas!
maka melangooook le kamiiiii berdua.
PADAN MUKE!

kami menghabeskan masa singgang (eh singgang ke senggang? lantak!) kami jalan2
 dalam Centrepoint je.
sampai le kol doblas perot pun dah dangdut maka kami makan je secret recipe pon.
lepas makan, trs check in hotel dan membuta..fuhh!!
belah petang aku dikejotkan dengan panggilan dari seseorang.
wahhhh...saspen kan bile bace?
muahahahhaha

ajin kol aku. 
sape ajin?
ajin adelah husband kepada kawan aku di SHARODZ dulu, si Haiza Ezereen
eh! jgn pikir kami ade sekendel pulak ye.
secara kebetulan dia pun baru satu hari sampai di KK so bila dia bace FB aku kata aku di KK, trs dia inbox dan mintak phone number aku.
so kami pun decide nak jumpa n lepak2 saksikan matahari terbenam
eh! comel kan cakap saksikan. wakkakaka!
kami berempat semuanya aku, ajin, jaja n muslim kawan ajin.
kami lepak sambil tunggu sorang lagi kawan ajin, Bell tuk amik kiteorg bawak gi dinner.

malam first kami dinner di Krishna Curry House.
wallaweyyyy! makan dia mmg terbaik nasik daon pisang.
laok yg kami pilih kari kepala ikan XL punye saiz, Ayam bermadu, Peria Goreng, Bawang Goreng, Sayor, Teh tarik 2 jag.
hambekkkk!!!!! 

semua tu kami bedal tanpa meninggal sedikit belen pun. 
ok tipujer, ajin yg habis kan sume. wakakkakakak!
tapi makanan dia mmg terbaekkkkkkkkkkk wok!
so aku cadangkan sape2 yang lps ni nak ke KK, sila makan di situ. 
bukak dari tengahari sampai malam.
gambau jap gi aku cedok dari FB aku n FB ajin ok.

malam tu kami tido kekenyangan ibarat sekor ular sawa membaham 7 ekor lembu.
kusss semangattt!
owh lupe nak cakap, aku kan dah nak hampir sebulan le tak amik segala bentok KARBO! 
ok ini aku tak tipu. masuk hari aku taip aku nye belog ni, kire dah 26 hari dah aku x makan nasik, beehun, roti, buah, dan sebagainye.
skang berat aku dah turun 6 kg termasuk inchess loss.
giler! 26 hari x makan nasik baru turun 6 kg? puiii!
itu pun rasa macam nak mhati je. sari dua mmg aku hidop tak keruan tp lelama aku gigih kan jugak.
aku cuma amik protien je so termasuk detik-detik aku di sabah ni, aku cuma baham laok laok je le buat kenyangkan perot.
dah ternyata CUKOP KENYANG!
wakkakakakakakakkaa.

HARI KEDUA
 hari kedua kami dah dpt kete yang kami sewa tu.
kebetulan jaja ade kawan zaman dia keje dengan petronas dulu
lalu sedara kepada kawan dia sewakan kete kat kami
WAJA MANUAL! mampos aku lame giler x drive manual
so jaja le driver aku.
aku yaken le ngan pembawakan dia kan so aku leks lagi dok sebelah.
pagi kami drive ke Kundasang.

2 jam perjalanan perghhh macam terer kan.
drive ibarat kami penduduk tetap sabah.
wakakakaka. seyes kami boleh kire tanya org dalam 3 orang je.
itu pun sbb kami pelik apesal x nampak signboard kundasang dah sejam jalan?
alaaa...apedehal!
dah ala2 TMJ melawat kawasan segala kampong kami jelajah.
muahahahahha.
punyele kusyuk memandu sampai Jambatan Tamparuli kami telepas nak benti.
CISSSS!~
aku dah bajet nak amik gambau ala2 Marsha Milan Lodoh dah joget sumazau atas jembatan,
mampos x sempat.

kami sempat le benti kat Taman Kinabalu.
naik atas amik2 gambau
time tu mmg dah bajet2 DEJAVU DI KINABALU.
muahahahahha!
lepas dah naik, kami makan dulu kat sane kemudian terus shoot carik hotel yg kami dah book.
di Kundasang kami stay kat Celyn Resort
nun jaoh di atas gunong kau.!
dari bawah sayupp je aku nampak ade deretan rumah kat atas bukit.
dengan jalan yang tak berturap kiri kanan semak, aku pandang jaja, jaja pandang aku.
betul ke yg kat atas tu?
matilerr kami drive dengan waja si ridzuan .
aku risau meletop je tayau kete org ni la.
tp kami selamat sampai dengan jaya dan selamatnyaaaa.

aktiviti kat kundasang kami ke Poring Hot Spring, Tea Plantation then ke Pekan Ranau.
dinner then balik membuta,
by the way semua tempat yang kami pegi tu semua adelah set lokasi Dejavu di Kinabalu.
hahahaha. tu je nak cakap.

HARI KE THALASA
View dari room kami adelah nampak GUNONG KINABALU.
owhhh...subhanallah cantiknya ciptaan Allah
sejok kau tak yah cakap la kan
kalau bukan sebab landrover melambak2 orang telekomunikasi kt paking tu dah menderum2 memekak,mampos kami tak kuase nak bangon lagi.
so dengan penoh rasa malas kami bangon mandi sbb nak ke Dairy Farm and shoot balik ke KK.

lepas breakfast, kami turon melawat Dairy Farm.
ala, ladang lembu je pon.
tapi dia berlatarbelakangkan gunong kinabalu le kan
amboii, dah cam ala2 kat new Zealand le kohnonnye...
jalan nak kesana sekali lagi macam haremmmm!
ape le terok nau jalan diorg ek?
sekali lagi aku risau meletop je tayau kete si ridzuan ni nanti.
tp syukur, selain dari dpt tengok lembu dan permandangan, kami pulang bersama2 dengan bau lembu dan tahinye yang melekap kat kasot.
jahanam!!!

sampai di KK, kami mamam dulu di Chicken Rice Shop then trus check in hotel.
membuta dan membuta dan terus membuta kerana kepenatan.
lagipon hujan.
owh sebelom tu, lps makan akmi ke centrepoint lagi sbb aku tetibe rasa nak potong rambot.
lalu kami masuk ke kedai yg mmg terbaek.
aku sgt puas hati  ar.
jaja yang cadangkan gunting kedai tu sbb dia selalu tengok sape yang masuk macam rosmah, keluar kompem cam altantuya!
EHHH!
mhahahahhahahahaha.

malam tu kami makan kat pasar philipine.
makan sifud le ape lagi.
kemain kami membaham sifud dengan jayanya.
aku harap aku takkan kene gaot le
risau sbb melantak sifud macam esok tak jumpa lagi.
ok jakon yang benornye.
aku ye, bukan jaja! wakakakakkaka

HARI KEEMPAT
 ini dah kemuncak dah.
snorkling timeee uolsssss
bangun awal konon x sabau nak berator gi pulau sume.
kesahnye lambat jugak dah kul 930 baru sampai Jesselton Point

sampai trs kami ke kaunter tok beli tiket.
tup-tup aku ternampak parasailing plak.
wahhhh!!!!! melonjat2 nak amik pakej tu
so pay 250 for ticket island hoping, parasailing for 2 and entrance.
INI SUDAH BAGOOSSSSS!!!

kami ke manukan dan sapi.
snorkling bagai nak rak.
tapi itu jaja je la, aku?
mampos aku sangat panix dengan air ok.
asik tebayang jaws nganga mulot nak telan aku?
nak mampos???
wakakakakka. maapkan aku. itu aku sedang buang sikit2 perasaan itu.

balik island, kami mamam di kedai Krishna Curry house lagi.
vanikammm vavavaaa!
repeatt makan kari kepala ikan dan segala yang kami makan di hari pertama dengan ajin.
erkkkkkk kenyang!!!

HARI KELIMA
today last day kami di sini.
membeli belah ibarat macam tak jumpa udang ketam ikan bilis di kolumpo
mamposssss!!!
mak aku kirim udang 5 kilo yer, ketam lagi.ikan bilis lagi, udang kering lagi, sotong kering lagi.
kemain banyak macam nak niaga kat pasau selayang.

lps beli sume tu kami ke packing shop tuk packing barang2 tu,
masokkan air batu sume sbb flight kami kul 630 ke KL
tapiiiiiii....
hahhh, ini yang aku hangen ni.
saitan Air Asiah delay sampai kul 1130 ye.
puiiiii!!!!
memang sebakol maki hamon tok toni fernandes.
aku risau udang ketam sume tu.
busok laok mak aku, lebam mate dia aku hentak!

kami sampai kl kul 330 pagi.
sampai2 trs bukan packing and cuci semua udang
bantal busok aku kene air udangggg!!!!
jahanammmmm aku sgt sedih!
aku terpaksa basuh ye bantal itu.
dan sekarang dia dah x berapa kick tuk aku pelok waktu tido.
maka aku perlukan suami tuk aku pelok!
ehhh! mamposss!
 mhahahahhahaha

ok tu je updates citer aku kat sabah.
layan gambau2 ok.
ini kedai kat pasar philipine yang kami makan sifud tu. maaf, si montel tu bukan aku ye atau sedara mara aku. itu cuma secara kebetolan je. tp tokey dia gemok, bukan montel pon aku tengok. wakakakakak

ini lah parasailing atau paragliding yang aku maksudkan. ini memang kegemaran aku ye. ini time kami tengah prepare nak terbang ni...weeehooooo! nampak muka jaja yang takot tu? ok dia sgt cuak sebenarnya..tapi aku? macam jahanam x sabau lah ...wakakkakakakak


dan kami pon terbang tinggi dan tinggi dan tinggi.......

terbang lagi......

ini adalah shot dari aku di pulau sapi...cantek kan?

ini makanan kami di hari ke empat. kami makan kat KK night market. boleh le makanan dia tapi x best n kick sgt.

eh! terbang lagi hokeyyy! hahahahha. aku malas nak susun gambau ni ikot turutan. sebab nak balik jap gi. korang layan je la ek

inilah makanan di Krishna Curry House itu. yang kami repeat 2 kali makan kat sini. TERBAEKKKKKKKKK!

ok ade lagi gambau dalam handpone aku x sempat nak transfer le.
nanti ok.
eh esok dah pose so aku nak ucapkan selamat berpuase untuk semua yang bace blog ni.
malam ni dah start tarawikh so aku nak kene balik awal.
nak mampos kang ade ayah libas ngan sejadah ngengade x nak semayang terawikh ek?
mahahahhahahahaha

ok tu je
bye!



ps: 
aku rasa bazli lah yang paling layak dapat nadhirah. ammarlangsong x layak hokey. cisss! maap aku sgt emosi tgk citer dejavu tu. mhahahahhaha! go bazli go!!!!







:::akupunyebelogler:::



hazahasan

 


3 comments:

leedlydia said...

wahh kelasss ko monn dejavu gitu hihihi
akak dh 4 bulan on Atkins diet.. low carbs diet.. dh turun 10 kilo.. ko hade??? ahahahaaha
teruskan usaha suci murnimu utk mendiet


apa2 pon akak tetap # team zahir hahaahaha bole gitu?

Nur Haza Abu Hasan said...

wakakkakaka.
kak, sy pon buat diet atkins ni.
kak, share le menu akak.
team zahirrrr? tidakkkkk!!!!!!!!!

please la kak, bazli laaa...pleasssss laaa wakakakakak

leedlydia said...

menu akak biasa2 jekk

bf- telor rbus or telur goreng + sausage 2 ketol. sausage ni kena pandai pilih, akak slalu beli sausage kimball seketol 1.6 gram jek carbo

lunch- ayam bakar or ikan bakar beli kt cafe je.. ayam ni ko nk makan sekor pon bole sbb xde carbo hihihi
akak selalu bawak bekal mixed salad dgn dipping sauce
dipping sauce ni homemade tau.. marvellous (puji diri sendiri kaedahnya hahahaha)

dinner- ayam goreng @ telur bungkus (ni buat sendiri- filling dia guna minced chicken or beef)
mixed salad dgn dipping sauce yg sedap ( puji diri sendiri lagi) hahaahahaha
kadang2 akak masak sup sayur or tom yam sayur
alternate sbb takut boring kalo stick to one menu je

selamat mencuba dari chef lydia hahahahaa

* sorry, bazli is not my type.. too lembik for me wakakaka

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...