Wednesday, May 16, 2012

Selamat Hari Emak





ok , memang lambat post pasal hari emak. bizi la uolsss...seriyes tau. 
ok cuma nak bagitau..untuk menyambot hari emak kali ni, saya mmg x sambot ikut tarikh yang konon2nye diwartakan
hahahaha..saya dah sambot 3 minggu awal dari tarikh tu. 
kenapa? ok sebab hari untuk mak saya , saya x nak share ngan orang lain...
wahhh, eksyen kan bunyinyer...hihihih
eh tapi memang itulah reason saya. 
hari untuk emak saya , saya dah wartakan pada 15 April 2012
baru sepesel sikit kan mak...

ok untuk hari emak itu, saya belikan mak saya lampu tido yang ala2 bali style
dia custom made sempena hari kraf haritu
untuk pengetahuan korang, mak saya memang peminat perabot2 ala2 Bali konsepnye
kayu kayan , buloh buloh, lampu2 wane kuning dimmed gitu.
ok saya ikut taste dia. konsep ranting ranting letak dalam rumah 
begituuu kekdahnye.

jadi waktu saya ronggeng rokiah di satu sopping kompleks tu, maka saya terlihatlah design lampu tido ni.
ok , cantek yang penting..
memang mak suke. so saya beli dan mintak budak tu wrapkan
sampai rumah terus bagi sambil salam n ciom tangan dia
" Emak, Selamat Hari Ibu ok. " 
mak pelik dan tanye " kau dah kenapa?"
alamakkk, potong ar mak aku ni....cis!
susah ok nak tengok aku buat camtu kat mak aku....tapi aku kan terer kaber ayu...
dengan konon2nye macam x termalu aku just cakap...
"ala mak ni, orang saje je belikan hadiah la, x suker ke?"
mak jawab " ok suker le, beli banyak lagi pasni!
(okmaksayaovertau, hihihi)

dah 32 tahun aku idop dengan mak aku, macam2 yang aku perasan
yang paling penting, macamana gadoh betekak sekalipun
aku x penah nak benci mak aku.
dah nak mampos benci emak? mampos aku jadik batu kene sumpah le ngan beliau..hehehhee
zaman kecik2 mak amatlah garang nauzubillah.
kalau kami pekse no 4 ke atas, mak x nak tegor kami. 
huhuuhu...aku ingat tau.
pastu kalau nakal je, mane yang sempat mak aku capai memang libas tetap libas kau.
hanger dah x heran pun terpatah, kepala tali pinggang memang kalau  tak tecabot itu bukan emak aku.
tak jumpa hanger, tali pinggang, tangan pon jadik....
wooooo, nasib baik zaman dulu talian NUR takde.
memang konsep PUKOLOGI ok, tak main le saiko2 ni.
kalau ade, maybe mak aku orang petama yang kene repot sebab kes dera,,
wakakakakaka..

aku adalah manusia yang paling banyak kene dengan emak. 
tampar, cilikan mulot, tonyoh ngan cilipadi, masukkan lesong yang dan gesek ngan ciliapi dalam mulot, kene tinggal luar rumah pukul 3 pagi, cubit, piat....
oh! akulah orang itu! muahahahha
tolonglahh...aku memang degil tegar le aku rasa.
aku sendiri tak faham macamana aku leh jadik sedegil itu..
itupun x serik ok. huhuhuhu

tapi sekarang aku pelik, kenapa dengan cucu mak aku kalah ek?
HAHAHAHHA. 
aku tengok anak buah aku mak aku manjakan memang tak leh blah ok.
cis!
ini tidak adil tidak adil bagikuuuu..

tapi yang pastinye...
kerana cara mak aku itulah aku sekarang jadik manusia
ok AKU SYUKUR SANGAT.
jugak adik-adik aku yang lain 
alhamdulillah ..

ok ucapan untuk emak saya 
MAK, TIMA KASIH UNTUK SEMUANYA..SAYANG MAK SAMPAI MATI.

takmau citer banyak lagi..ni some of the collection gambar saye dengan emak saya..


yer, itu saya. melalak je kejenyer...mane tak kene taler ngan emak kan..

ok, ini saya dan emak di tasik titiwangsa..jenjalan menghirop udara segar. rambot tu memang begitu, tolong jangan persoalkan.wakakaka

owh...suwittt sgt saya kan :)

dari tegak rambot itu, sama tegak dengan degilnye. aku sgt berharap anak aku tidak seperti aku.wakakkakaa


saya dah besau skit...TAPI SEKARANG LAGI BESAU OK, muahahahah

saya dan adik saya fadly. itu bibik yang menjaga kami...kak peah namanyaa :)



oktujebye!



:::sayerpunyerbelogler:::





hazahasan



p/s : akuharapanakakutakdegilsepertiaku, takutakupulakyangmasuktalianNURnanti, wakakaka





4 comments:

anakRimau said...

Hahaha...haza ni nakal rupenye mase kecik2, lebat betul rambutnye...hehehe. Ape2 pun u mmg comel :)

Nur Haza Abu Hasan said...

anakRimau : hehehhe...sampai ketua nakalnya..tengkiyu follow blog saya...awak anakrimau yang mesre lah :)

anakRimau said...

Hahaha...seronok baca blog awak, kelakar & menghiburkan hati :)

Nur Haza Abu Hasan said...

hehehe...tengkiyu anakrimau

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...