Thursday, May 17, 2012

Aku dan Coolblog


owhhh....lihat gambar kat atas tu.
iye..sejenis air yang yummy yummy....
COOLBLOG namanye!
aku tak paham ape kene mengenanya air itu dan blog tapi aku yakin ia dinamakan secara kebetulan dengan coolnye blog aku!
(ok, pegi pingsan kat sane. dah kau tak cakap blog aku cool so aku cakap sendiri le, wakakakka)
dah diam, berenti gelak! aku nak citer pasal air ni....


sejarah keakraban aku dengan coolblog ni bermula sejak sepupu aku JAJABINKs kenalkan pada tahun lepas pada aku.
aku tak paham dari celah mane dia mula ketahuan dengan minuman ini tapi aku kisah hape.
katenyer aku lembab sebab dekat kajang dah femes giler dah. 
masalahnye aku YB kajang ker yang aku nak amik tahu hal kajang?
wakakakaka! dia kater aku lembab tu aku tak leh nak terima dek akal tapi dah dia jer yang paling rapat dengan aku, aku terpakse tahan malu dengan hinaan itu.
(ampon jaja, harap kite dapat beraya bersama tahun ini di BRISU, wakakakakkaa!)

yang penting dia adalah manusia yang dipertanggungjawabkan untuk masalah yang aku hadapi.
iye! aku sangat bermasalah dengan air ni.
AKU DAH KEMAROKKKK OKEY! cis, apepontakbolehlah.
waktu memula dulu, tiap2 hari ok aku ke kiosk dia yang kat GIANT Kota Kemuning tu. 
HARI-HARI! sampai pekerja kat situ dah kenal sangat.
nak mampos tak kenal? 
kalau dah  muke aku je yg datang asal kul 630 petang.

owhhh! bile dah sebulan aku terpacol kat kaunter dia, maka kami dah macam adik beradik plak..
eh! aku tak perasan tau cakap camni, diorg sendiri yang cakap camtu.
tolong kagom uolssss...hahahahahha..
kau jangan....selalu bile diorg blend tu kan so selalu ade balance dalam blender dia.
tapi dah tak muat nak di masukkan dalam cawan tu, 
maka dia siap bagi belen tu kat aku letak dalam tumbler!

SEE! best kannn..aku dah cakap diorg memang sayang aku, siap tak sampai ati buang belen tu.
setiap kali aku beli, musti 2 cawan.
walaopon ade banyak flavor kat sana tapi aku memang suke chocolate ngan coffee je.
bubble mesti 2 layer. cuma kadang2 je satu layer. 
so bile ade yang belen2 tu, opkos ade akhirnya peroleh 3 cawan.
wowwww! aku suke sangat-sangat dan sangatttttlah!

tekak aku suka yang cair2 nye konsep.
iyelah dia kan ice blended tapi aku tak berapa like kalau dia blend tu terasa banyak air batu hancor tu.
aku musti suroh diorg buat cair-cair.
tapi aku tak suka kiosk yang kat giant shah alam.
haritu waktu aku mintak cair-cair, die suh aku beli yang air je.
cis! suka hati aku la. sebok jer.
sejak itu aku band kulbelog di giant shah alam

kini Econsave di rumah aku sudah ade kiosk itu.
owhh..cuma 5 minit je aku perlu amik masa untuk mendapatkan kulbelog.
hahahahaha. 
aku pelik lah kenapa aku masih belom muak dengan kulbelog itu.
aku harap mereka tak meletakkan apa2 benda yang membuatkan aku menjadi ketagih.

terfikir jugak aku untuk berniaga menjadi franchisor mereka. 
tapi aku takut belom sempat org lain beli , aku yang minom telebih.
dan sekarang tiba2 aku terlintas....kan best kalau kat Petronas aku nanti aku leh apply kiosk ini diletakkan?
(wahhhhhhh....okitusangatmustahilsebenarnye)

nah kat bawah ni aku letakkan menu-menu dia untuk tatapan dan rujukan korang.
nak lagi detail sila kunjungi www.coolblog.com.my

ini smoothie blog. pon sedap sampai menjilat straw.

ohooooooii! ini kegemaran mak ni...OHSEM!!!! sumpah sedap giler. tolong percaya ok.

milk shake blog pulak. yang ini penah try sekali je. so bila aku x beli buat kali kedua makne nye dia x menepati selera tekak aku. sekian.hahahah

kalau dalam bahasa arab...LAZIZAHHH! maksudnye sodap...silo cubooo..

tapi kini aku sedar aku perlu kurangkan..
kerana ia manis..tak elok untuk kesihatan.
cukoplah senyuman aku yang manis secara semulajadi,
aku x perlukan kencing aku untuk menjadi manis sekali!
CHOIII!

okdahtujenakbagitau.bye!





:::sayerpunyerbelogler:::




hazahasan



ps : akuselaluharapakudapatanugerahpembelisetiadaritokeycoolblog.sebabakutaksureakubolehmenanganugerahblogpalingcoolatautidakdariblogger.com


4 comments:

anakRImau said...

Hi Haza,

Sedap sangat ye coolblog tu...sampai minum hari-hari..hahaha. apa yg bulat-bulat hitam tu..? Next time saya nak try juga la :)

Nur Haza Abu Hasan said...

hi rimau,

owh maafkan saya.anakrimau..hihi

yang bulat2 tu adelah bubble tea. dia kenyalsikit macam agar2. itu kalau tergigit best wo.

sile le cuba...mmm....try coffee premium ok...wallah!

anakRImau said...

Owwhhh..! mcm agar2 ye...nanti saye carik kiosk coolblog n try coffee premium tu...choclate blog yg dalam picture tu pun nampak sedap...nanti kalau ada kesempatan cube coolblog ni saya bg komen kat u sedap or tak ye (^_^)

Nur Haza Abu Hasan said...

owh....silakan..hehehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...