Thursday, April 12, 2012

C.L.U.M.S.Y



CLUMSY?
ok, memang aku manusia paling clumsy penah aku kenal.
 eh! boleh camtu ek.gasak!
 yang pasti aku memang sedau diri bahawa aku adelah clumsy giler.
aku sendiri benaunye memang pelik, konpius, tak paham , tak kuasa nak layan pun ade.
kenapa dan kenapa dan kenapa aku clumsy tahap tak boleh nak dibentukkan lagi ek?

ke'clumsy'an aku ni memang semua tahu.
kawan, staff, adik beradik, adik angkat, abang angkat, mak angkat, client,
scandal (eh!ade ker?) , kekasih, bekas kekasih
SEMUA TAHU OK! kasihan kannn aku
tak cayer? 
nah, ni list mereka yang kenalpasti masalah aku:
muzlina, aina, faiezlyn, aishah, fara diana, pidah, aied, faezah noor, juewa, betmen, fazil, zura, kak bira, umiey, kak mona (cleanerakupunmasukdalamlistyer), makcik kedai belakang, nurul, wan,safie, faiz kedai, kakak jahit baju aku, bos lame, bos baru,  erin,
itu tak masuk lagi mak ayah dah tentu, adik beradik, sepupu sepapat, makcik pakcik sedara, pengurus bank office aku, client, supplier, budak2 site, kakak jual tudong kat opis aku
mak datok! ramai lagi aku nak menaip nye ni..tak sanggop!
aku pun tak paham kenapa dia tak leh ilang ilang pon
owh sedih ni
puas aku berdoa, dan terus berdoa
even tengah taip skang pun aku masih berdoa tau
sebab aku sendiri tak mau jadik clumsy

dari zaman skolah dulu, masuk KISDAR, sambong wat degree, keje dengan orang, keje sendiri , sambong belajar balik (classmandarinjerpun)
memang terserlah clumsy nya tu

kad matrik berkali- kali buat, takyah korang tanye bape kali.
 bila aku dah sebot berkali-kali maka dia sangat banyak kali okeh. mampos!
belum lagi ilang ketas quiz, ketas assignment, ketas homework
slip nak masuk exam pon tak leh nak selamat dalam simpanan aku
sbb itulah MUZLINA sangat rapat dengan aku,
 sebab dia akan simpan original ketas ketas tu sumer
kerana dia sangat tahu nurhaza kalau simpan
MEMANG TAKKAN JUMPA BALIK! hahahaha

kad parking takyah nak citer, memang slalu menggelabah mane aku letak
kunci kete lagi. benda benda ni sume slalunya aku tak ingat kat celah mane aku lempaukan
walaupon ia di dalam beg tangan aku yg gedabak sekalipun, pasti kalau tak menggodek godek sambil melutot kat depan kete carik barang, bukan aku le namanya
tu lom lagi tonggangkan segala sarat barat dalam beg tangan kat rumpot sebab tak jumpa kunci yer
hah, korang penah buat or jadik camtu?
tak penah kan?
ok, aku sorang jer yang buat!
dah diam, pegi sana jangan gelakkan aku.

henpon? itu lagi takyah citer banyak2
kalau tak jatoh 3 4 kali
sah itu bukan aku
bile dah jatoh haruslah tepon tu jadik bingai dan sengal
dari blackberry, terus jadik BABIBERI!
kejap dia hang, kejap dia mati idop sendiri, kejap dia loud speaker, kejap dia tetukar ringtones
eh! pening ar. aku dah le buter IT
dia boleh jadik camtu. nak beli baru aku tak suka touchscreen
maklomleh, jari aku tidak ler runcing sangat nak menekan screen tu
kang dari aku nak type 'baby, i love you, 
terus jadik BABI, I LOVE YOU!"
nak mamposs ker?
owh tidak, selagi itu aku cuber bertahan dengan terus menggunakan henpon itu.
walauponnnnn, demmm!

pegi midvalley tapi tak ingat parking kat belah mane?
owh itu dah selalu dah
kau amik le gambar macamana sekalipun keliling keter tu, aku tetap tak ingat.
terukkan aku?
banyak minom air semut ker? konpius
ape lagi? eh banyak lagi la yang aku sendiri memang tak leh nak ckp ar
ape yang patut aku buat?
ini penyakit atau keturunan?
tapi keluarga aku tak camtu pun
aik, aku sorang jer rupenyerr

ok, sekarang aku perlu tido
supaya esok aku tak terclumsy bangun lambat
keje tak siap lagi ok
tengok, AKU CLUMSY LAGI!


okbye!



::: sayerpunyerelogler :::




hazahasan






p/s : tolongjanganjaohkandirikorangdariakuyerkerana pengakuanakutu





0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...