Thursday, August 25, 2011

Perjalanan Suatu Perubahan

“Which of the Favours of your Lord will you Deny?”

Sorry kalau post kali ni a bit emotional..tapi tak tahulah, sejak seminggu sebelum ramadhan, hati dan perasaan lebih banyak jadik sayu..sayu sesayu sayunya...cuma di akhir2 ramadhan ni saya memang lebih banyak diamkan diri..dari kawan2, di office pun lebih banyak diam..ramai yang perasan..ramai yang tanya...tidak ade seorang pun yang tahu apa2 dan mengapa..keluarga, kawan2 rapat, beliau..semua saya tak cerita..saya diamkan diri...gelak macam biasa...tapi dalam hati...ALLAH YANG TAHU

Ramadhan kali ni sangat2 berbeza untuk saya. Macam2 perkara yang saya lalui tetapi lebih banyak masa untuk muhasabah diri. Ya Allah, banyaknye rasa dosa dalam diri ni. Pada mak ayah, adik beradik, orang istimewa, rakan-rakan, pekerja di pejabat...SEMUAAAA...

 pagi tadi saya tanya soalan pada emak.."kenapa allah ciptakan manusia itu dengan perangai jahat macam tu ye? " Mak jawab.." supaya manusia yang lain dapat membezakan dan menilai mana satu tindakan yang baik pada allah dan yang allah tak nak kita buat, sebab itu adanya syurga dan neraka". Saya diam je bila mak jawab macamtu. 

Surah Ar Rahman sangat2 menyentuh hati saya...MAKA NIKMAT TUHAN MANAKAH YANG KAMU DUSTAKANNN???? :(


saya nak berubah! berubah untuk menjadi seorang yang lebih baik..pada semua orang yang saya sayang..doakan saya

 till now pen off.


sayerpunyerbelogler

hazahasan

 

 

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...