Monday, August 13, 2012

Rasukan Ablasa

Ok aku tgh marah giler.
Maaf bukan sekarang tp jumaat lepas
aku terpaksa tangguh nak post ttg kesakitan hati aku bagi mengelakkan terlalu banyak wording2 yang dikategorikan sebagai "jahanam yg keterlaluan".

Sepatutnya aku menjadi sangat muslimah jumaat yg lepas tp kerana si bangla bernama Ahmed, aku dh gagal!
Gagal meneruskan peningkatan kesabaran aku yg aku sedang aku ubah sejak 5 tahun yg lepas.
Kenapa?
Mmg jahanam betol bangladesh ni ok.
Aku cukop pantang org kuang hajau ngan aku.
Unless if aku yang biadap dgn kau then YES u can act bullshit to me.
But bila aku bercakap dengan cara yg sangat baik, since aku berurusan dgn kau dari pertengahan july.
Tp from that first moment lagi kau layan kami sgt terok.

Yes mmg kau tak pukul atau hentak atau seduce kami tp the way u treat us as customer mmg kurang hajau.
Me n jeffri went to Wescourt sungai buloh tuk beli barang bilik.
A set of bedroom.
i mean his bedroom set.
Ini citer pertengahan bulan 7 yg lepas ye.

Normal la kami nak survey.
So when the first time we step in to the kedai, muke kau dah satu hal macam penyapu menyambot org.
Lps tu waktu kau follow kami naik atas tgk2 kau saiko dgn ayat2 kau dah satu hal lagi.
Nada kau berckp and communicate ngan kami hal yang lain pulak.
Standard ar org tanye2 nak survey2.
Kau nak marah2 pesal.
Time ni jeffri dah naik darah sikit tp aku berjaya kul kan dia.
Siap si bangla ni ckp " abang,kalau ade katel serupa ini dkt tempat lain, abg datang balik saya bagi ini katel purcuma".
Wahhh!!! Yakennn sgt statement kau kan.
aku hampir le terpedaya dengan ayat2 dia bahawa patern n design katel ni just kt kedai dia je.
but jeffri said dia pernah nampak kt tempat lain.


Ok kami keluar then gi ke kedai2 yang lain.
Yes mmg tak jumpa pun la katel mcm tu kt tpt lain
So next week when jeffri outstation to Gua musang, he agreed to buy that set and asked me to go  again to that shop.
So me went again to meet that arrogant ahmed and make the deal.
I ckp i nak this set mcmni mcmni mcmni n the most important thing nak dpt before raya.
Raya aildilfitri ye bukan raya deepavali.

Dia ckp "kaka kene byr booking 300 then abang balik outstation bayar habis kite trus deliver boley kaka? " 
Aku kata " so far maybe, aku ulang MAYBE abang balik selasa or rabu minggu depan but then he might be busy with reports and meeting sume bagai so within next week latest jumaat kami dtg trs buat full payment."
So aku tanye confirm ok boleh dpt before raya, dia ckp "kaka sudah byr booking kan so sy kasi tunggu la kaka dtg."
Set!

Aku kol jeffri and explain sume  bagai.
Before balik dia konon2 nyer gurau dgn aku ckp sy ingat kaka xde dtg balik.
Then i jwb mmg kami nak beli just we need to discuss la dulu.
you jgn la nak marah2.
Cara you terok la treat kite kastemer.
Ok dia faham.

So i came as i promised to him.
dtg jumaat lepas.
Tak lebih tak kurang hari pun.
Sepanjang minggu tu aku tunggu jugak kol dari diorg nak tanye ke ape ke kan.
Even on wednesday bile jeffri can't make it to come down, aku siap sms si jahanam ni bgtau kami dtg jumaat.
Make sure brg ready.
Tp x de pon kol or reply so we assume ok je sume kan.
So jumaat tu bile aku datang , lom sampai lagi kt meje kau, kau dah buat hal dgn aku.
dalam ramadhan mmg setan kene kurong so aku dah konsider dan sedar mmg aku le saitan itu.

Kau menengking tu aku mmg hilang tujuan dah.
Terpinga2 jeffri tiba2 suare aku dh mcm petir.
tolong jgn bayangkan.tolong.
Sbb waktu tu aku konon2 nye xnak dia mengamok sbb si jahanam ni dh mcm haremm dah.
Tu aku suh dia gi jejaoh sikit.
Konon let me do the talk la.
do the talk ape bende. Perghhh!!!
Misi gagal!!!

Aku ckp aku nak jumpa manager so dia ckp i am the manager!
Damnn!! Kau manager rupenyer?
Yeaa right. Kau punye gaji pon come from commisen customer beli ok.
I pay you! We pay you stupidd asshole!
Siap die jerit kat aku ckp i am not the normal bangladesh, i am the expatriate.
Aku siap pusing balik sb aku dh jln sikit dah  nak kuar dr kedai tu.
Do you think i care who the hell you are ? ape tadi kau cakap you are the expatriate?
Owh..ywa..lower class of expatriate.
Becoz normally expatriate comes with brain, knowledge and politeness, but you are damn rude idiot!
Stop yelling at me!

Aku trs kuar masuk kete.
Ok aku nanges sbnrnye.
Disbbkan terlalu marah sampai aku nanges.
Saitann!
Jeffri dtg n tanye kite tukar barang lain ye.
takkan nak burn 300 tu ok tak?
Aku dh x leh pikir so ikut le mane yg elok.
during this time mmg betul what he did.
when i naik hantu, he is the want is cooling down.
when he pulak naik darah, i pulak cooling down.
2 way coomunciation here.

Betol jugak dr rugi 300, baik tukau.
Waktu aku duk dlm kete tibe2 dtg satu lelaki ketok tingkap n tanye kenapa?
Eh pehal? Kau pun nak kene gak?
Dia benornye nak say congrates Kt aku.
sebab ajar bangla tu.
Ha? Congratessss?
jangan jadik batu api lah.
giler!
Huhuhuhu.

Rupenyer dua minggu lepas bini dia pun same terkene ngn ahmed ni.
Dia advice aku suh gi tribunal pengguna.
Orang tribunal pengguna tu baru beberapa hari dtg ambush kedai dia.
Aku trs tunjuk dia karangan emel aku kt tibunal pengguna!
Wakakakkaka advancee!!

jeffri took meja makan.
dan ahad lepas we managed to get the set.
Yg paling best kami dpt katel yg same kat perabot bahagia ok!!!!
even lebih better offer and plus additional item yg lain
pale otak kau kdai kau sorang je ade design ni?
puii!

jeffri happy.
and i happy tgk dia happy.
satisfied.
mission accomplished!

Siap kau ahmed!
sila berdoa supaya kau dapat sambot raya dengan tenang ok.

 tu je nak hapdets.
okbye!





:::sayerpunyerbelogler::

ini resit dia.



hazahasan




note to Jeffri :
if you come cross and read this blog, million apologise from me. deep from my heart really sorry sbb terbehave camtu. I just cant handle it.

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...