Monday, May 21, 2012

Aku, Cikgu dan Sekolah (P.A.R.T 1)



aku tau hari guru dah lepas, tapi aku nak jugak buat entry ni.
suka hati aku la kan, aku nye blog.waakakka
aku kan suke wat lain dari orang lain so jgn marah ek.
senyummmmm cikit :)

aku teringat zaman aku sekolah dulu. 
dari zaman tadika, sampai ke Universiti
aku memang terejal!
bila aku ingat2 balik..
ALLAHUAKBAR! MASYAALLAH! SUBHANALLAH!
(geleng kepala sampai pening keneneng)
sudah, meh aku citerkan satu-satu ok
tapi entry ini akan ade part by part.
sebab panjang sgt nak aku ceritekan...
siler baca kalau rajin sambongannye...
hihihiih

Tadika Al-Huda, Bukit Baru
aku memang memulakan sesi tumbesaran aku di Melaka Bandaraya Bersejarah.
Lahir kat Hospital Besar Melaka, mulekan skolah pun kat melaka.
wah, zaman aku skolah tadika aku sgt kiut ok.
rambut aku tebal lurus, aku kecikkk je waktu tu.
putih melepak macam anak cina
(ini betul sebab moyang aku adelah cina + jepon)
aku ingat ramai suke cubit  ngan ciom pipi tembam aku tu.
aku pendek , owh bukan...kenit je orangnya. muka bulat di tambah dengan pipi telor.
ohoiii, CEK MEK MOLEK gitewww! hahahaha

Mak antar ke tadika Al Huda , tadika agama.
so sah sah aku kene pakai tudong wane putih ngn baju kurong wane ijau.
owh, tak suka la pakai tudong. tudong getah plak tu. , pastu tepet je kat muka aku.
uwaaaa, x suka sgt2 lah. benci tengok cemin tau
setiap pagi asal nak gi skolah je, mesti mengamok2 taknak pakai tudong.
dan jugak tak nak pakai baju kurong. nak pakai sekirt! MAMPOS!!!!
kecik je mak aku tengok aku tiap-tiap pagi.

kejot menangis, terbangun lambat menangis, terbangun cepat melalak,
 air dalam baldi dah sejuk menangis, stokin xde nangis...
wohooooo! aku bile type balik aku sendiri rasa nak aku benam-benamkan je dalam sinki budak ni.
adoi! nasib mak aku masih waras ..dan akhirnya sampai sekarang ak u masih bernyawa...
setakat kene lepok , seret ditambah dengan sebat tiap2 pagi...
IYE, AKU LAH RAJAAANYERR...
mak aku kesah ape, janji dia berjaya post aku ke sekolah..
huhuuuhu

ayah memang tak leh nak cakap ape dengan aku.
tapi ayah tak pernah pukul, sampai dah tua ni pun ayah tak penah pukul aku.
cubit penah tapi tak sakit. hahahahha!
mungkin sebab ayah aku tau kalau dia cubit aku, aku mungkin akan lari rumah.
tak mungkin sampai ke Lombok tapi mungkin aku akan duduk dalam kelong kt taman permainan je.
sebab tu aku rasa mak aku menyirapppp je nengokkan perangai aku
makin naik lemak ok sebab ayah selalu backing.
DIVA KAN? wakakakaka

aku dari kecik dah cam gengster. seriyes aku cakap!
aku tak tau la kenapa aku cakap camtu.
yang pasti aku ade geng ok.
diorang sume ikot je cakap aku, walaupun aku tak suruh pun ikot.
kalau aku x nak makan, diorang ikut taknak makan.
(padahal aku dah makan byk dalam kete waktu mak aku seret suh pegi sekolah so aku kenyang kan)
kalau aku cakap jangan kawan dengan budak tu, diorang pun x kawan dengan budak tu.
hahahahhaha...
aku pegi main kat playground, diorang ikot.
aku merajok taknak belajar pun ade je yang ngikut.
APA YANG PENTING, KERJASAMA!
gitewwww konsepnyerr

disebabkan pengaruh aku itu, maka aku dilantik menjadi ketua kelas...
wahhhh! kau jangan tak caya.
2 tahun aku bejaya kekalkan pengaroh aku sebagai ketua kelas
ustazah sayang ok. itu yang sangat penting..

paling aku ingat ustazah Kamariyah. dia paling baik dengan aku.
aku kalau tak nak makan sebab merajok, kompem dia datang bawakkan nasik lemak dalam pinggan plastic tu kat aku.
pastu dia duduk sebelah tunggu aku mencekik, eh tak makan2 jugak..
lalu dengan penoh kasih sayang dia suapkan.
memula taknak bukak mulot, merajok kate kau..
sudahnye..BETAMBAH NASIK LEMAK! wakkakakka
sampai habis yang tambah tu ustazah kamariyah layankan aku.
manjaaa sangat aku rasa diri aku.
(padahal mak aku tak bayar duit lebih pun kat tadika sbb aku macam anak raja besiong perangainyer. mengada ngada cis!!!!)


ustazah tu saja yang sangat sabar dengan aku.
penah ade satu kali tu, sorang budak pompuan pijak kasut skolah aku
dia pijak, aku pijak balik le kasut dia.
pastu eh dia conteng lak buku aku.
hambik kau aku baling tumbler dia kat luar tingkap!
dia menangis harusslah tapi aku lagi harusss melalak.
sore aku lebih kuat dari sore dia.
kalau orang jawa kata NYEMPRENG!
padahal tumbler dia yang pecah, aku nye kasot cuma kotor sikit je.

lalu ustazah pegi beli tumbler lain kat Fajar tepi tadika kami tu gantikan
pastu kasot aku dia basahkan kain dan lap sampai putih balik.
baikkan..

aku sayang dia sangat2!
kalau mak bekalkan bekpes, mesti satu bagi ustazah.
ustazah lain tak dapat sbb suka jeling aku bila aku nangis.
wakakakkaka.

mak belikan jeli kat fajar, mesti satu aku bawak esok ke tadika untuk ustazah.
penah kiteorg gi kedai buku THAIKUANG (sape budak2 melaka sure tau kedai buku ni), siap cakap kat mak nape tak belikan tuk ustazah buku.
wakakkaka. mak aku tak cakap banyak cuma sambil jegil mate dia, dia just cakap
' KAU INGAT AKU COP DUIT NAK BELI ASIK2 TUK USTAZAH KAU JER?'
wakakakkaka ! comel kan mak aku?
(skang aku tau aku ikut gengster dari saper :)p. hahahha kemana tumpahnye kuah kalau bukan ke nasik ye tak? kikiki)


so sempena hari cikgu ni, saya nak bagitau kat ustazah kamariyah ni...


ustazah, saya suka dan sayanglah dengan ustazah. saya tak tahu mane nak carik ustazah kat melaka tu. ustazah adelah ustzah paling best penah saya jumpa. tima kasih ustazah sebab suapkan saya nasik lemak dengan amikkan air tok saya. tima kasih jugak sebab ustazah pilih saya jadik ketua darjah sebab ustazah percaya saya boleh jaga kelas kita. ahahahha! SAYANG USTAZAH KAMARIYAH KETAT-KETAT . NAK PELOK USTAZAH :)
so tu je aku nak hapdet. nanti kita jumpa kat part 2 ok.
okbye!




:::sayerpunyerbelogler:::




hazahasan



p/s : harapanakakunantitakdegilterejalcamaku.kalaudiabuat,siapdiaakutibai.oktakutsebenarnyerlah, hahahha









8 comments:

M@G said...

eh... kita pun tadika al huda jugak.. kita pun ingat ustazah kamariah jugak.. rasanya dia duduk kat peringgit sana...

Nur Haza Abu Hasan said...

ha? iyer keee...i tadika situ le.
i lahir tahun 80.

dulu ade fajar kan kat situ..hehehe

anakRimau said...

alahai..anak murid manje..kuat merajuk..hahahaha...dah besar2 ni kuat merajuk lagi ke..?? heheheh

Nur Haza Abu Hasan said...

anakrimau : hahahah...masih..itu trademark tu.hihi

anakRimau said...

Hahahaha...takpe la, merajuk2 manje je... ;)

Nur Haza Abu Hasan said...

wakakakka...merajok tu trademark tu..konon2 manje le tu...kikiki....ok sila muntah. wakakaka

anakRimau said...

Hahahahahaha...manje2 rimau mungkin...hahahahaha

Nur Haza Abu Hasan said...

hahahha....harimau manje? pingsan! waakakakaka

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...