Friday, December 2, 2011

The Inside, The Outside

"dibalik semua senyumanku terdapat seribu kesedihan, namun kesedihan bukan jalan yang ku ambil untuk menjalani hidup. jadi aku akan tetap tersenyum selama aku masih bisa tersenyum"
 
Ekspresi muka manusia boleh menampakkan senyuman, tapi dalamnya siapa yang tau? 
ada yang menampilkan wajah sedih ketika mereka sedang bersedih, 
ada yang tetap tersenyum padahal dalam hati menangis, 
ada yang menangis untuk melegakan hati, 
ada juga yang menutupinya dengan ketawa, bergurau sebab dah tak tahu macamana nak ekspresskan perasaan dengan cara apa-apa pun.

I always find out menangis memang  lebih baik untuk melegakan hati kita, tetapi kadang-kadang dengan tersenyum pun boleh kaver sedih kita. how? definitely by FAKING SMILE.
 
Walaupun sebenarnya ada berjuta alasan dalam hati kita untuk menangis mungkin adalah jalan yang lebih baik lagi. memendam semua masalah sendiri mungkin memang tidak baik dan akan membuat kita lebih pressure. But we always do not have many choice especially bila ia melibatkan mereka-mereka yang important dalam hidup kita. 
 
I am carrying my fake smile here just to make sure "mereka yang penting" dalam diri saya tidak menanggung beban saya. 
I am carrying my fake smile here because i love "mereka yang penting" itu  dan ini salah satu bukti saya ikhlas dengan perasaan saya.
dan yang paling penting, kalau hari ini saya diduga dengan kesedihan, Allah sedang menguji saya untuk satu kegembiraan yang amat bernilai satu masa nanti.

I JUST BE STRONG HERE

till now pen off


:::sayerpunyerbelogler:::


hazahasan

1 comments:

QueenBz said...

kenapa ni kak? Ceciter,ceciter.. Chill :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...